جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هنگام خرید آبنما باید به چه نکاتی توجه کنیم

دسته‌بندی: مطالب مفید
تاریخ: 17 اردیبهشت 1400
بازدید: 959

نکات مهم برای خرید آبنما

در صورتی‌ که قصد خرید یا ساخت آبنمایی را داشته باشیم باید قبل از هر گونه اقدامی در این زمینه ابتدا به جمع آوری اطلاعاتی در خصوص آبنماها از قبیل نحوه طراحی، اصول ساخت و همچنین انواع آبنماها و نیز ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها بپردازیم. جمع‌آوری این اطلاعات در رسیدن به یک انتخاب مناسب که جوابگوی نیازها و خواسته‌های ما باشد مفید واقع خواهد شد.

اصول اساسی در طراحی و ساخت آبنماها
در نظر داشتن اصول معماری، به منظور کاهش دمای محیط.
باید از ساخت آبنماها در زیر درختان بپرهیزیم، چراکه ریزش فضولات پرندگان و شاخ و برگ درختان باعث آلودگی آبنما و نیز گرفتگی فیلترها و گلوگاه پمپ‌ها می‌شود.
انتخاب محل آبنما به‌گونه‌ای که در مسیر جریان باد واقع نشود، به‌سبب اینکه وزش باد در نحوه کارکرد آبنماها اختلال ایجاد می‌کند.
تنظیم ارتفاع ستون آب، ارتفاع ستون آب نباید از فاصله میان ستون آب (آبی که فواره می‌شود) و کناره حوض یا استخر بیشتر باشد، زیرا در این‌صورت آبی که آبنما فواره می‌کند از حوض یا استخر به بیرون سرازیر می‌کند.
استفاده از سیستم تخلیه و سرازیر آب، به دلیل این‌که آب آبنما باید چند وقت یکبار تعویض شود، وجود این سیستم در آبنما برای تخلیه آسان‌تر آب حائز اهمیت است.
تأمین امنیت کلیدها و کابل‌های برق، کلیدهای الکتریکی باید به سیستم حفاظت و ایمنی مجهز شده و کابل‌های برق نیز درون داکت‌های مخصوص قرار گیرند.
انتخاب صحیح پمپ و کلید‌های الکتریکی، قدرت پمپ‌ها باید متناسب با توان مصرفی مورد نیاز، کاربرد آبنما و موقعیت نصب آبنما باشند، کلیدهای الکتریکی نیز باید متناسب با قدرت پمپ‌ها و مدارهای روشنایی انتخاب شوند.
انجام پیش بینی‌های لازم برای حفاظت از آبنما در فصل سرما

admin

دیدگاه‌ها

11 − شش =